Bezpečnostní výskumníci našli chyby vo VR softvéroch, ktoré umožnili manipuláciu virtuálnej reality

VRHack

Zdroj: MOTHERBOARD

Alex Radocea a Philip Pettersson sú mená bezpečnostných výskumníkov, ktorí našli zraniteľnosti v troch rôznych platformách virtuálnej reality. Svoj výskum predstavili na konferencii Recon v Montreale. Zraniteľnosti boli v platformách VRChat, Steam VR a High Fidelity.

Výskumníci sa boli schopní dostať do počítačov ľudí po tom, čo vstúpili do virtuálnej chat miestnosti. Zraniteľnosti vo VRChat a Steam VR boli obvzlášť nebezpečné. Výskumníci dokázali zapnúť ich webkameru, mikrofón alebo manipulovať čo vidia vo VR. Bolo možné vytvoriť samošíriteľného červa.

Zraniteľnosti boli po kontaktovaní vývojárov opravené. Tento výskum je ukážkou toho, že ak ste chceli utiecť pred realitou tohto sveta do virtuálnej reality, tak asi ste sa prepočítali. Aj vo VR sa hackuje :o).

Obrázok: MOTHERBOARD

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

ĎALŠIE ČLÁNKY, KTORÉ BY ŤA MOHLI ZAUJÍMAŤ

Rekapitulácia roku 2022 a ChatGPT

Podcast č. 138 O čom sme hovorili v roku 2022, neželaným marketingovým volaniam odzvonilo, Windows 8.1 končí, ovládanie ale aj hacknutie auta mobilom, ľudská hlúposť…