Twitter je po firme Facebook ďalšia firma, ktorá zneužila mobilné čísla pre 2FA na reklamu

Twitter

Zdroj: Ars Technica

Firma Twitter minulý týždeň oznámila, že používala mobilné čísla určené pre dvojfaktorovú autentifikáciu a emaily na cielenie reklamy. Ak si spomínate, niečo podobné predviedol minulý rok v septembri aj Facebook.

Twitter nevedel povedať koľkých ľudí sa problém týka, ale ubezpečil, že od 17.septembra už nepoužívaju mobilné čísla alebo emaily na cielenie reklamy. Profesor Matthew Green z univerzity Johna Hopkinsa kde sa venuje kryptografii trefne poznamenal, že použitie reklamného identifikátora na dvojfaktorovú autentifikáciu je ako keď si stan v prírode zabezpečíte proti medveďom tak, že si naň zavesíte surové mäso.

Okrem priznania sa k tomuto problému je známe, že aj keď chcete na dvojfaktorovú autentifikáciu použiť kľúč alebo aplikáciu, tak musíte službe Twitter dať aj mobilné číslo. Ak ho následne zmažete z profilu, deaktivuje sa vám dvojfaktorová autentifikácia. Iné služby niečo také nepožadujú (napr.Google).

Za zneužívanie mobilných čísel a emailov na cielenie reklamy a za nedotiahnutú dvojfaktorovú autentifikáciu udeľujeme službe Twitter titul fail týždňa.

Obrázok: incident.sk

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

ĎALŠIE ČLÁNKY, KTORÉ BY ŤA MOHLI ZAUJÍMAŤ

ITAPA 2022: Výber TOP spíkrov kongresu

ITAPA 2022: Výber TOP spíkrov kongresu Téma: Ženy v IT, úspešné podnikateľky Anca D. Goron, expertka na umelú inteligenciu, zakladateľka 2 startupov, ktorá bola zaradená do…

Richard „Citrón“ Lintner exkluzívne pre ITAPA

Tlačová informácia Richard „Citrón“ Lintner exkluzívne pre ITAPA: Vychovávame výnimočných ľudí. Nie vďaka, ale skôr napriek systému Bratislava, 22. november 2022 – Je tomu už…